Direktlänk till inlägg 12 oktober 2018

Jag har gått en kurs i ledarskap

Av Linus Henriksson - 12 oktober 2018 15:14

 

Hej allihopa, hoppas allt är bra med er! 


Jag tänkte dela med mig lite om vad jag har gjort den här veckan och mina tankar kring det. 


Jag arbetar som gruppledare i mitt yrke och har en hel del ansvar över många personer. Ibland blir det problem och konflikter som jag inte vet hur jag ska hantera. Jag berättade detta för min chef som nu har sett till att alla gruppledare ska få gå en 5-dagars utbildning i UGL- utveckling av grupp och ledare hos Corecode. Nu har jag precis kommit hem från sista dagen på utbildningen och jag har lärt mig väldigt mycket om hur jag ska hantera olika situationer som kan inträffa på arbetsplatsen. UGL kurser är i särklass Sveriges mest efterfrågade ledarskapsutbildning där man får genomföra praktiska övningar i en grupp med personer du inte känner. Utbildningen håller på i 5 dagar med 48 timmars utbildningstid. 


Jag tyckte det var intessant att få lära mig hur jag ska ta vara på gruppens olika förmågor, kommunicera med gruppen, hantera konflikter och ge feedback. Jag skulle gärna vilja gå fördjupningskursen som de har, men det får bli vid ett senare tillfälle. Jag tyckte att hela upplägget av kursen var väldigt bra och de praktiska övningar vi fick göra var roliga och väldigt givande. Jag kan varmt rekommendera en sådan här utbildning till andra som sitter i min situation och är någon form av ledare.


Det var allt för den här bloggen och vi hörs snart igen! Ha det bra!

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Linus Henriksson - 26 oktober 2018 08:19

Hej allihopa! Nu börjar vintern närma sig och så fort snön kommer kanske det kan vara skönt att resa bort en vecka eller två och ta det lite lugnt i solen. Jag fick lite hjälp med min ekonomi så att jag nu kan ta lite ledigt. Jag anlitade ett företa...

Av Linus Henriksson - 3 oktober 2018 13:32


  Hej allihopa!   Jag har nu suttit och planerat och tänkt igenom ett eventuellt bygge av ett fritidshus där jag kan vara på framför allt helgerna eller när jag behöver komma bort lite från staden och ta det lungt. Jag har tänkt att det ska li...

Av Linus Henriksson - 26 september 2018 15:03


  Hej allihopa!   Jag har bott på många platser över hela Sverige under mitt liv och nu är det dags att flytta igen, men den här gången byter jag inte stad då jag har ett jobb jag trivs bra med samt fått många vänner här. Det är mycket som ska...

Av Linus Henriksson - 11 september 2018 13:26


  Hej allihop!   Nu börjar det kännas att sommaren drar mot sitt slut och hösten väntar bakom hörnet. Något som jag ser allt för ofta är folk som ställer undan grillen så fort löven börjar falla och temperaturen sjunker. Man ska ju såklart gri...

Av Linus Henriksson - 30 augusti 2018 09:08


    Hej allihopa!   Igår när jag surfade omkring lite på internet hittade jag något väldigt intressant som jag nu är väldigt sugen på att beställa. Det är nämligen unika möbler i industriell stil tillverkade med rör och vattenledningar. Möbl...

Presentation


Hej, mitt namn är Linus och jag bloggar om lite allt möjligt som händer i min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards